zondag 24 maart 2013

Diezijn leuk! én handgemaakt markt voorstelronde: Fan Siep

Groningen is zo'n leuke stad en net nog even leuker op 7 April. Want dat kunnen we weer massaal handgemaakt shoppen op Diezijn leuk!én handgemaakt markt. En je vind er niet alleen handgemaakt moois uit Groningen, maar uit alle windstreken van Nederland, waarbij de buurvrouw "Friesland" goed vertegenwoordigd is. Fryslan boppe! toch? dat komt goed uit want er gaat ook niks boven Groningen ;)

Vandaag stelt zich aan jullie voor: Fan Siep



Ik ben Siep en nog, nét, geen 40 ;-)! Zolang ik me kan herinneren, ben ik altijd al erg creatief ingesteld! Mijn vader tilde onze loeizware Singer handmachine over de straat naar de buurvrouw, waar ik er op leerde naaien! Thuis mocht ik van mijn moeder op de electrische naaimachine en ook op school was zij mijn handwerkjuf!





Na de HAVO volgde ik de PABO waar ik ook al mijn creativiteit kwijt kon, juf ben ik niet geworden, wel moeder van twee dochters die vanaf toen de klos waren! Ik heb ontzettend veel poppenkleertjes voor ze gemaakt en veel 2dehandsjes voor ze opgeknapt: wiegje, poppenwagen,winkeltje, meubeltjes, kartonnen barbiekasteel. Maar nu de dames groot zijn, moest ik mijn ei ergens anders kwijt! En het begon met de oude wollen dekens van die zelfde buurvrouw, die waren zo mooi daar moest ik wat mee! Zo ontstond de eerste wollen tas FAN SIEP en er volgden meer waarmee ik naar de winkel van Katrein Kunst in Sneek stapte; tot mijn verbazing en verassing reageerde zij zo enthousiast en hangen mijn wollen tassen en beurzen ook bij Katrein in de winkel!


Op Dawanda en Metdehand heb ik een webwinkel en zo nu en dan sta ik op een leuke markt! Meestal met mijn vriendinnetjes van Tiepiez ( samen op Diezijn leuk! ) ook uit Balk, super gezellig!!


Ook heb ik een  FANSIEP facebookblog waar ik  mijn spullen, ideeën, foto's, creaties, verzamelingen laat zien! Zo nu en dan plaats ik ook een DIY, alleen ik noem het - Hoe maakt ú het?!- Soms ook met behulp én naar idee van mijn jongste dochter! In de laatste -Hoe maakt ú het?!- laat ik zien hoe je 'cool'kastmagneten maakt! Nieuwsgierig?! Kom gerust hier om het hoekje kijken!


 Ik hoop oant sjen! Noflikke dei, mei de groetnis FAN SIEP

Diezijn leuk! én handgemaakt markt koopzondag 7 April Vismarkt Groningen 11.00-17.00







Geen opmerkingen:

Een reactie posten