woensdag 29 mei 2013

Once upon a time...

Once upon a time people lived on earth, it was a magical place with many hidden treasures. If you were lucky and your eyes were wide open you would find them, and use them for enchanting results.

Er was eens een plek, genaamd aarde, het was een magische plek vol met verborgen schatten. Als je geluk had en jouw ogen geopend waren, dan zag je ze overal. En kon je ze gebruiken met betoverende effecten als resultaat.

Last weekend I went to Baard ( Friesland, the Netherlands ) for an inspiring couple of days, with felters from all over the world and Irit Dulman ( from Israel) who thought us the magic of eco printing.

Vorig weekend was ik in Baard ( Friesland ) voor een paar inspirerende dagen met vilters van uit de hele wereld en Irit Dulman ( Israel ) die ons de magie van het eco printen bijbracht. 


I always had an eye for small gifts that are just laying around, collecting; rocks, acorns, seeds etc. And I wasn't new to dying with plants. But the proces of eco printing is truly an enchanting one.
The hidden power that is in some of our plants, flowers, leaves and roots is amazing. It takes a lot of patience, preparing the bundle, dying/cooking the bundle....but than the suprise when you open it up and see the wonderfull colours and prints from nature its just wauw!

Ik heb altijd al oog gehad voor die kleine cadeautjes, die zomaar voor het oprapen liggen; steentjes, eikels, zaden etc. En het plantaardig verven was ook niet nieuw voor mij. Maar het proces van het eco printen is wel een heel magisch proces. De verborgen kracht die in sommige planten, bloemen, bladeren en wortels zit is geweldig. Je moet er veel geduld voor hebben, je bundeltje klaarmaken, het verven/koken.... maar dan de verassing als je het open maakt en het prachtige kleuren palet ziet met de prints uit de natuur Wauw!


We made a felted book, where we printed each page with plant materials. It came out great! It looks a bit like a sorcerer's book of spells.

We hebben een boek van vilt gemaakt, waarbij elke pagina bedrukt is door middel van planten delen. Het resultaat is prachtig ( al zeg ik het zelf ). Het lijkt een beetje op een boek van een tovenaar vol met magische spreuken.
You will be seeing a lot more of eco dying on silk, wool, felt or whatever else I get my hands on ;)

Je gaat nog veel meer van me zien de komende tijd. Op wol, zijde, vilt of waar ik maar voor handen krijg.


I am enchanted, begeisterd, betoverd

2 opmerkingen:

  1. Nynke, wat prachtig!! Toevallig hoorde ik vandaag iemand erover vertellen, wat leuk dat ik bij jou nu de beelden krijg. Ik ben voor ecoprinten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook!! het is zo leuk. Ga straks weer even shoppen in de tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen