vrijdag 17 februari 2012

Inspiratie

Heerlijk, van die dagen waar er tijd is om weer eens te experimenteren. Om lekker vrij bezig te zijn zonder deadline of vooropgezet plan. Het begint vaak met weken van spontane ideetjes die in mijn hoofd ontstaan, maar tegelijk een gebrek aan tijd en rust om ze tot uiting te brengen. Al die ideetjes krabbel ik in de gauwigheid in een note bookje of als kleine notities op de laptop, ondertussen verzamel ik allerlei inspirerende foto’s en vlak voor het slapen ga, vliegen er allemaal technische oplossingen voor die ideeën door mijn hoofd, om ze de volgende dag vaak weer te zijn vergeten.

Zo kan ik dus weken , soms zelfs maanden in stilte lopen te bruisen. Tot die dag er eindelijk is dat ik los mag :)


Papavers zijn 1 van mijn favoriete bloemsoorten en in mijn tuin vind je dan ook bijna alle soorten. Vaak heb ik lopen staren en trekken aan die bloemen, om te ontdekken wat het is dat deze bloem deze bloem maakt. Vorig jaar heb ik al enkele klaprozen gevilt, maar ik wilde ze nog echter maken. En omdat ik voor Hannah( handmade by hannah, die voor de 2011 editie van Diezijn leuk, het DIY little critters ornament maakte voor op de achterkant van de flyer) nog een mooie broche mocht maken. Had ik wel een heel goed excuus om los te gaan, en dit is het resultaat. Ik ben er blij mee, en zal ze dan ook in vele kleur variaties gaan maken voor in de webshop en op de aankomende markten.



Daarnaast moest ik voor een swap op het Dutch swappers forum nog iets maken met het thema Frankrijk. Typisch een land waar ik niet zoveel mee heb, behalve mijn groot verbruik aan savon de Marseille en het te pas en te onpas toe passen van mijn beperkte school Frans. Naar een beetje speuren op etsy onder het zoek woord France, vormde bij mij al snel het beeld van zachte tonen en romantische kantjes. En zo ontstond er dit armbandje van vilt met een Frans kantje (of randje ;))met een paar glaskralen uit India. Et voila!


Het armbandje vond ik zo ontzettend leuk om te vilten, dat er als snel wat experimenten volgden. Waarvan onderstaande de meest geslaagde is. Een gevilt armbandje met ‘lintjes’ van rendieren leer uit Amerika, genaaid op zalmleer uit Canada, afgewerkt met glaskralen uit India. Ook deze armband in vele variaties ( want elk stukje vilt en zalmleder is weer anders ) zullen binnenkort in de webshop en op de diverse markten te vinden te zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten