vrijdag 2 maart 2012

Diezijn leuk hip en handgemaakt markt voorstel ronde: Unyk accessoires

Vandaag alweer zo'n leuke deelnemers in de Diezijn leuk hip en handgemaakt voorstel ronde. Je vind haar op 1 April tussen de 75 andere stands op Vismarkt in Groningen.
Diezijn leuk is er van 11.00-17.00.

Unyk accessoires heeft tot nu toe op elke markt van mij gestaan, het is altijd erg leuk om haar bezig te zien met het glaskraal branden. Zo zie je direct hoe die prachtige producten ontstaan.



Unyk accessoires
stelt zich aan u voor:


Hey,

Ik (Gerda Froukje) ben het gezicht achter Unyk accessoires. Ik ben nu 24 jaar en woon in Damwâld, Friesland. Als klein meisje was ik al creatief bezig. Ik speelde niet met de barbies en poppen, ik maakte liever kleding voor ze. Ook knutselen met van alles en nog wat vond ik geweldig om te doen. Ik ging eens naar een kinderfeestje en daar gingen we armbandjes maken…daar is de verslaving begonnen!

In de loop van de jaren ging ik steeds verder met het maken van sieraden. Sieradenboekjes vond ik niet leuk meer. Niet origineel genoeg. Op het internet vond ik een webshop met handgemaakte glaskralen. Dat vond ik echt helemaal geweldig, hierdoor kon ik originele sieraden maken. De kralen vond ik zo prachtig dat ik op het internet ging zoeken naar een mogelijkheid om zelf de kralen te maken. Na lang zoeken had ik een workshop gevonden en deze gevolgd…met als gevolg…verslaafd aan glaskralen maken.




Deze workshop heb ik een aantal jaren geleden gevolgd en inmiddels ben ik zoals gezegd helemaal verslaafd. Door zelf de glaskralen te maken heb ik de mogelijkheid om originele sieraden te maken. Ook verkoop ik de kralen los zodat andere sieradenmakers de mogelijkheid hebben om iets origineels te maken. Zo langzamer hand heb ik mijn hobby uitgebreid en heb ik diverse materialen aangeschaft zoals een hetere glaskralen brander, een kiln om glaskralen goed te laten afkoelen en stempels om diverse vormen te maken. Ik vind het een uitdaging om mij zelf steeds weer te vernieuwen.

Sinds 2 jaar heb ik ook het kleine kraaltjes virus te pakken. Door deze kraaltjes te borduren op een ondergrond kun je de meest uiteenlopende creaties maken. Dit wordt beadwork genoemd. Voor mij ligt de uitdaging in het combineren van kleine kraaltjes en glaskralen. Een uitdaging waar ik nog dagelijks mee bezig ben.





Verder mag ik graag van alles en nog wat uitproberen en fröbelen. Vandaar dat je in mijn kraam ook orgazazakjes, sleutelhangers van lintjes, kaarten en nog veel meer kan vinden.

Bij Unyk accessoires kunnen er ook workshops gevolgd worden. Zo zijn er kennismakingsworkshops glaskralen branden en kan er ook een workshop beadworkring maken gevolgd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten