dinsdag 20 maart 2012

Diezijn leuk hip en handgemaakt markt Groningen voorstel ronde: Maja's batik

Vandaag weer 1 van die vele leuke deelnemers op de Diezijn leuk hip en handgemaakt markt op koopzondag 1 April ( Vismarkt Groningen ) Maja's batik verkoopt en maakt zoals de naam al doet vermoeden gebatikte artikelen.

Het is zo leuk om te zien dat op een markt met meer dan 80 deelnemers de diversiteit blijft en dat je op creatief gebied alle facetten te zien krijgt. Wil je zelf ook aan het batikken vraag dan aan de kraam naar de vele mogelijkheden op workshop gebied.




Maja's Batik stelt zich aan u voor:


Zo'n 30 jaar geleden kwam ik in aanraking met het batikken[reserveringstechniek met behulp van was] en was meteen verkocht,altijd was ik op zoek naar leuke stofjes,nu kon ik ze zelf maken!In de loop van de jaren heb ik dan ook een geheel eigen stijl ontwikkeld en laat me daar bij inspireren door de natuur om mij heen.Zo ontstaan er landschappen met poezen,bijtjes,schaapjes etc.Zelf noem ik het ook wel vaak:Hollandse Batik.




Ik ben erg praktisch ingesteld,vandaar ook de keuze om mijn batiks te verwerken tot kleding en gebruiksartikelen[van slabbetjes tot stropdassen]. Het makkelijkst is dat alles gewoon in de wasmachine te wassen is,dus geen gedoe met apart/met de hand wassen.




Het batikken is eigenlijk mijn lust en mijn leven,ik ben er elke dag wel mee bezig. Tot ziens op de Diezijn leuk! hip en handgemaakt markt Groningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten