maandag 26 maart 2012

Diezijn leuk! Hip en handgemaakt markt Groningen voorstel ronde: Wolinhout

Koopzondag 1 April is het al zover, vandaar deze week de laatste voorstel rondes van de Diezijn leuk! hip en handgemaakt markt Groningen. Paulien Sijtsema-Poort deelt haar kraam op de markt met Geralda Snoeijer ( over haar morgen meer op mijn blog )Je vind hun kraam aan de kant van de Albert Hein in het midden met het gezicht richting de Wagamama.
Maar hun kraam zul je niet snel over het hoofd zien, want hij is goed gevuld met kleurrijk vakmanschap.

Wolinhout stelt zich aan u voor:


Al meer dan 10 jaar werk ik (Paulien Sijtsema-Poort) met wol, niet om mee te breien maar om te vilten. Vilten is een van de oudste textiel technieken je kunt droogvilten met de viltnaald en nat vilten met water en zeep. Om meer te weten over de beide vilt technieken kom dat even langs voor een demonstratie bij onze kraam op de markt "Diezijn leuk 1 april.



Mijn enthousiasme voor het droog vilten is ontstaan door Birgitte Krag Hansen een Deense vilt kunstenares. Ik ontdekte dat je met wol en de viltnaald de mooiste dingen kunt boetseren en wat ik ook wel prettig vind is dat je hier geen vieze handen van krijgt. Nu maak ik vrouwfiguren in allerlei maten en kleuren.Voor Pasen heb ik leuke gekleurde kippen gemaakt. Daarnaast maak ik ook mooie schapenkoppen, niet van echt te onderscheiden ......bijna dan. De schapenkop is op ware grote met een mooi wollig vacht er achter Hij is goed afgewerkt met een ophangsysteem aan de achterkant.



Mijn rug en nek klachten belemmerde mij soms om te prikken. Diezelfde klachten brachten mij op het idee van de "prikplank". Hierop zit een stuk schuimrubber en ruimte voor je wol, die mooi is afgewerkt met vilt. Door de "prikplank" opschoot schuin tegen de tafel te zetten geeft dat verlichting voor je nek,schouders en rug.
En niet alleen daarvoor want je kijkt ook veel rechter tegen je werk aan. Ik maak de prikplanken zelf naar eigen ontwerp. Deze mooi afgewerkte "prikplank" de kippen, vrouwfiguren, wollige paaseieren pakketjes en nog veel meer zijn te koop bij "Wolinhout" op de markt "Diezijn leuk" 1 April op de vismarkt in Groningen.
Ik sta er samen met Geralda Snoeyer van atelier "Saartje". Geralda maakt prachtige kleding van wol op zijde.




Tot zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten