vrijdag 30 maart 2012

Diezijn leuk! Hip en handgemaakt markt Groningen voorstel ronde:Jackelien

Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover de Diezijn leuk! hip en handgemaakt markt op de vismarkt in Groningen (01-04-2012) De markt is geopend van 11.00-17.00 en het is ook nog eens koopzondag in de stad. Maar na het struinen langs 85 kramen hip en handgemaakt heb je vast geen behoefte hebt om te winkelen bij al die 13 in een dozijn winkels in de Herenstraat. Want nergens anders vind je zoveel leuke, originele en goed gemaakte producten en kun je direct een praatje maker met de maker. Vandaag weer iemand die met wol werkt, maar weer in een heel andere stijl en manier van werken. De mogelijkheden zijn eindeloos, zo zie je maar weer.




Jackelien stelt zich aan u voor:

Hallo, Ik ben Jackelien van der Sleen en ik maak creaties van naaldvilt.
Ik ben in 2001 begonnen met het ontwerpen en maken van handgemaakte producten.
In mijn begin periode maakte ik voornamelijk gebruiksvoorwerpen van hout waarbij ik mijn eigen tekeningen overnam op hout, figuurzaagde, beschilderde en toepaste op doosjes etc. Deze producten waren voornamelijk gericht op kinderen. Na een paar jaar maakte ik de switch naar stof en vilt en eigen ontworpen applicaties.
Deze producten verkoop ik nog steeds via mijn webwinkel.




Ik hou van verandering in mijn werk en sinds een poosje heb ik het naaldvilten ontdekt. Naaldvilten is een techniek waarbij je met een naald met duwhaakjes losse wol in elkaar prikt en op deze manier vervilt. Dit wordt ook wel "droogvilten" genoemd. Ik gebruik 2 wolsoorten, wonderwol en merino lontwol. Wonderwol is makkelijker te bewerken dan lontwol. Het mooie van lontwol is dat je fijner kunt werken en de wol is er in mooiere kleuren en de wol is licht glanzend. Eigenlijk is naaldvilten een soort boetseren met wol. Ik kan alles maken wat er in mijn fantasie ontstaat.




Op mijn site verkoop ik mijn naaldvilt creaties en op mijn blog vertel ik meer over het naaldvilten.
Ik hoop jullie te ontmoeten op Die zijn leuk in Groningen op zondag 1 april.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten