zaterdag 22 september 2012

Echte schatten

Mensen die mij een beetje kennen, denken waarschijnlijk dat ik vaak met mijn hoofd in de wolken loop. Het tegendeel is waar, ja natuurlijk ik hou wel van een beetje dagdromen, het bedenken van wilde plannen en deze ook uitvoeren. Maar meestal loop ik met mijn hoofd naar beneden, op zoek naar...tja dat weet ik pas als ik het gevonden heb.

En wat is er veel moois als je kijkt...en niet alleen langs bospaden, en kronkelweggetjes maar ook in de zee. Zo vond ik deze mooie verzameling, vlak bij Barcelona. Toepasselijk vind je niet al die stukjes mozaiek, geslepen door de zee vlakbij de stad van Gaudie?

 
 
Ook vond ik er tal van kleine stukjes gepolijst glas, als afval met de zee meegesleurd en als juwelen weer terug gegeven aan het strand.
 

Overal waar ik kom moet ik ook stenen meenemen. Ik weet niet wat het is, maar ik vind ze prachtig. Misschien is dat ook de reden waarom ik ze zo graag vilt. Tijdens mijn vakantie dit jaar zijn er dan ook diverse exemplaren weer mee terug gekomen naar Nederland. Stenen uit uitgedroogde rivierbeddingen, uit de pyreneeën uit diverse dorpjes, ze waren overal, en ze mochten mee.

 
Tijdens 1 van mijn camping 'wandelingen' vond ik mijn allergrootste schat. Het leken wel knopen, deze wonderlijke zaaddoosjes. Ik werd er enorm hebberig van en heb mijn broekzakken helemaal volgestopt. Tal van toepassingen voor deze 'knoopjes' dwarrelen rond in mijn hoofd, nu nog de tijd vinden om aan de slag te gaan.
 
 
De herfst vind ik het mooiste seizoen want vooral dan, liggen de cadeautjes voor het oprapen. En kun je er daarna lekker creatief mee aan de slag. Zoals deze vilten eikeltjes met echte eikelhoedjes, geverfd met oa uitgebloeide vlinderstruik.
 
 
En wat wil het toeval vandaag begint de herfst, ik zeg trek je regenlaarzen aan, neem een grote zak mee en ga op zoek naar die schatten. Ze zijn overal!
 
 
 
 




 
 

1 opmerking:

  1. Oh, die zaaddoosjes, wat zijn die prachtig!! Weet je van welke boom ze komen? En ja, ik hou ook van verzamelen, alleen niet zo van de herfst. Sorry.

    BeantwoordenVerwijderen