vrijdag 2 november 2012

Diezijn leuk! Hip en handgemaakt voorstelronde: Quiero!


Vandaag is het een gure herfstdag, je zou bijna vergeten dat het ook zomer is geweest. Voor a.s zondag ziet het weer er in Groningen gelukkig heel goed uit; geen regen, weinig wind en rond de 9 graden. Dus geen excuus om niet te komen sneupen op de Hip en handgemaakt markt. Rond deze tijd houd ik de weerberichten altijd nauwkeurig in de gaten, en hoop ik dat de weer mannetjes en vrouwtjes ons goed gezind zijn. Kou mag, beetje regen mag ook, maar wind die willen we niet!



De kandidate die vandaag aan jullie voorstel heb ik ontmoet tijdens heel ander weer op de Etsy Bazar @ Lowlands festival afgelopen Augustus. Waar het 3 dagen lang 30 + graden was. Inez zorgde daar naast de verkoop van haar mooie sieraden er ook voor dat ze er op Lowlands net allemaal iets mooier bij liepen met haar festival visagie!

Vandaag stel ik aan jullie voor Quiero!

Bijzondere handgemaakte sieraden van Quiero!

Mijn naam is Inèz, ik woon in Rotterdam en ik maak bijzondere en unieke handgemaakte sieraden in mijn kleine ateliertje in mijn huis, waar ik samen met mijn vriend woon.




Ik heb een aantal jaren gewerkt in Human Resources, oftewel P&O (Personeel & Organisatie). Bij mijn laatste werkgever had ik het steeds minder naar mijn zin, en op 1 januari van dit jaar heb ik de sprong gewaagd... in het diepe. Ik ben me opnieuw gaan oriënteren op het 'wat dan wel?'. Duidelijk werd voor mij dat ik mijn creativiteit in de jaren daarvoor onvoldoende benut had. Ik maakte en verkocht al een tijdje sieraden en binnen mijn kring van bekenden liep dat erg goed. Daarom probeer ik het nu wat professioneler op te zetten en ook andere mensen kennis te laten maken met Quiero!

 
Fotografie door Hanke Arkenbout

Quiero betekent 'ik wil' in het Spaans. Voor mij betekent dit dat ik doe wat ik wil, maar ook dat mijn klanten denken 'quiero!' bij het zien van mijn sieraden.

Ik word geinspireerd door alles wat om mij heen gebeurd, door duurzaamheid en door mooie dingen. Als je een sieraad van Quiero! koopt, weet je zeker dat je iets bijzonders koopt. Ik probeer veel te werken met gerecyclede materialen waardoor mijn sieraden zo duurzaam mogelijk zijn. Zo vind ik het ontzettend leuk als ik oude sieraden van mensen krijg om daar weer een of een aantal mooie nieuwe sieraden van te maken. Daarom hergebruik ik ook verpakkingen, inpakpapier, boeken, tijdschriften etc. om mijn sieraden in te verpakken. Daarnaast koop ik af toe sieraden in die al 'af' zijn, gewoon omdat ik ze zo leuk vind, 'Findings by Quiero!' noem ik die.



Delen van de Quiero!-collectie zijn te koop via The Hubhop in Rotterdam, Kagami in Utrecht en enigeechte.nl. En ik ben altijd op zoek naar nieuwe verkooppunten! :) En je vind Quiero! natuurlijk op Etsy.


Naast de sieraden maak ik ook allerlei andere producten, naar aanleiding van mijn eigen gedachtenspinsels. Zo maak ik bijvoorbeeld geregeld etageres van oud servies, schelpenmobiles, en ben ik nu bezig met een Do It Yourself pakketje om zelf kerstballen te vouwen. Daarnaast heb ik in de afgelopen periode een opleiding visagie gedaan, en ben daarin nu volop op zoek naar leuke opdrachten. Ik hoop dat ik in de toekomst mijn boterham zal kunnen verdienen met deze combinatie van visagie en sieraden ontwerpen!


 Ik hoop jullie te ontmoeten bij mijn kraam op de Diezijn Leuk Markt in Groningen!

Je vind Quiero! in het midden pad aan de kant van de Albert Hein met het gezicht richting de xenos naast andere Etsy sellers Eexterhout ( bekend van de vorige edities ) en Liekebieke ( ook van de Etsy Bazar op Lowlands ) die deze dag tassen geheel naar wens maakt van retro stoffen, stropdassen ed die ze die dag mee neemt. Op Lowlands was de naaimachine van Liekebieke geen moment stil.



Diezijn leuk! hip en handgemaakt markt vind plaats op koopzondag 4 November van 11.00-17.00 op de Vismarkt in Groningen. Op www.diezijn-leuk.nl vind je de meer dan 80 deelnemers en meer informatie over de hip en handgemaakt markten in Groningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten