zaterdag 3 november 2012

Diezijn leuk! hip en handgemaakt voorstelronde: Little Z

Er is een nog een hoop te doen vandaag voor vele standhouders om morgen alle kramen leuk gevuld te hebben. Zo ook voor mij, op het laatste moment bedenk ik me dat er ook nog 1000 andere dingen waren die ik nog wilde maken. Maar helaas de tijd is op en als organisator betekend de laatste dag alle laatste aanpassingen maken, zorgen dat alles tip top voor elkaar is en heel vroeg naar bed, want morgen ochtend om 5 uur gaat de wekker.


 Maar het organiseren van de markt is een erg leuke bezigheid, ten eerste ondek je vele nieuwe webshops en mooie gemaakte spullen ( zo heb ik op voorhand al een leuke kastanje met bolster bestelt bij Wolinhout, ze staan bij de kant van de Albert Hein met de neus richting de folkingestraat, voor als je er ook 1 wil scoren ) en ten tweede mag ik me bemoeien met alle reclame uittingen van de markt, wat ik altijd heel belangrijk vind want heel handmade lovend Nederland moet weten dat het zondag in Groningen te krijgen is!


Elke editie van de Diezijn leuk! hip en handgemaakt markt wordt er een leuke poster en flyer ontworpen. De voorkant wordt altijd gemaakt door Styll. Op de achterkant vind je een 'kadootje' telkens gemaakt door een andere ontwerper, zodat je de flyer niet weg hoeft te gooien maar kan hergebruiken en creatief aan de slag kan. Voor de November 2012 editie heb ik Little Z gevraagd zij maakt de leuke schapen en kippen stempels in mijn webshop en stond al eerder in de 101 wooniddeeen. Little Z haar pakpapiertje en andere ontwerpen vind je terug op de website van Diezijn leuk! Daar vind je ook een tutorial van Creatcuties, hoe je daar weer een heel leuk zakje van vouwt om kleine kadootjes, kaartjes etc in te stoppen.




Vandaag stel ik aan jullie voor geen standhouder maar wel een hele leuke webshop houder en illustrator: Little Z



little Z is Lisette, een 30-nogwat meisje, een echte dromer en altijd iets aan het bedenken en maken. Mijn blog www.little-z.nl is mijn showcase voor de dingen die ik maak en de inspirerende dingen die ik tegenkom. Haken, fotograferen, tekenen, printen, schilderen, werken met vilt en stof of sieraden maken - ik kan (en wil) niet kiezen dus ik doe het allemaal. Naast mijn blog heb ik een Etsy winkel waar ik handgemaakte papierwaren en accessoires verkoop. Mijn illustraties vormen de basis voor al mijn producten. Een hele poos heb ik stempels gemaakt, maar voor mij was de lol daar een beetje vanaf, dus nu vind je alleen nog maar one-of-a-kind items in mijn winkel. Een heel enkel keertje maak ik nog stempels (bijvoorbeeld voor Nynke), maar de oplagen zijn dan heel klein en echt eenmalig. Ze zijn nu dus eigenlijk heel exclusief ;)



Hoe het begon: Mijn bijnaam is Set of Z en omdat ik klein ben ook wel kleine Z genoemd. Toen ik in 2007 mijn (Engelse) website en blog begon was de naam little Z (waarbij je gewoon op z'n Hollands 'Zet' mag zeggen) snel gekozen. Hoe het echt begon: Ik was nog een dreumes toen mijn vader aan de salontafel zat te tekenen... nieuwsgierig trok ik me wankelend op aan de tafel om te zien wat daar gebeurde. Voor de grap gaf mijn vader mij het potlood en ik begon meteen 'cirkels' te tekenen. Je kunt dus wel stellen dat ik eerder tekende dan dat ik liep ;)



Tenslotte gaf Lisette mij een greep uit haar leukste blogtips:
Liefgeval  met fotografie om van te smullen.
Vlinspiratie komen de leukste ontwerpers en illustratoren voorbij.
Violet Bella  vanwege haar heerlijke boho stijltje met lekker veel outfits.
The Hermitage vanwege haar waanzinnig sprookjesachtige kunst en levensstijl.
Tenslotte, voor de mensen die het nog niet kennen: Pinterest is een online moodboard; perfect om inspiratie op te doen voor je huis, je kleding of je volgende project.


Diezijn leuk! hip en handgemaakt markt vind plaats op koopzondag 4 November van 11.00-17.00 op de Vismarkt in Groningen. Op www.diezijn-leuk.nl vind je de meer dan 80 deelnemers en meer informatie over de hip en handgemaakt markten in Groningen.






2 opmerkingen: